Τούρτα σαντιγί με φρούτα


Καλησπέρα σας καλοί μου φίλοι!!! Σήμερα είχε ο μπαμπάς μου τα γεννέθλιά του και φυσικά επιμελήθηκα και φέτος την τούρτα του... Κατόπιν δικού του αιτήματος του τύπου "θέλω να είναι άσπρη"...όπως συνηθίζουν οι μπαμπάδες της δικής του ηλικίας ( και κατά βάθος δεύτερης εφηβείας...) δεν του χάλασα χατίρι. Έχοντας δε και προσωπική αδυναμία στα vintage γλυκά, ή αλλιώς "ρετρό"- όπως απολαμβάνω να τα λέω- ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να πειραματιστώ ξανά και να χαρώ τη διαδικασία παρασκευής της τούρτας αυτής 2 φορές περισσότερο από κάθε άλλη φορά!  Τα υλικά μου είναι και πάλι απλά και προσιτά σε τιμή, ενώ μέσα σ'αυτά συμπεριλαμβάνεται και ένα "ανακυκλωμένο" συστατικό που έδωσε στην τούρτα αυτή ένα διαφορετικό χαρακτήρα απ' τα συνηθισμένα...

Αυτά που χρησιμοποίησα είναι τα εξής:
500 ml φυτική σαντιγί 
1 κάψουλα βανίλια
1/2 φλιτζ.τσ. άχνη ζάχαρη
1 κουτ.γλ. κονιάκ 
1 κονσέρβα μεγάλη κομπόστα φρούτων (κοκτέιλ)
1 μικρή κονσέρβα ροδάκινα μισά (όχι φέτες)
ραβανί περισσευάμενο (εάν δεν έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έτοιμο 
κέικ βανίλιας κομμένο σε φέτες)
αμύγδαλα φιλέ για τη διακόσμηση
Για το σιρόπι:
5 κουτ.σ. σιρόπι απ' τις κομπόστες +1 κουτ.σ. κονιάκ

Πως την έφτιαξα:
  • Χτύπησα στη μεσαία ταχύτητα του μίξερ τη φυτική σαντιγί και λίγο πριν σταθεί πρόσθετα τη βανίλια με τη ζάχαρη και το κονιάκ. Συνέχισα το χτύπημα μέχρι η σαντιγί μου να κάνει κορυφές. Έβαλα για λίγο στο ψυγείο σκεπασμένη.
  • Πάνω σε μια πιατέλα ρύθμισα το στρογγυλό τσέρκι μου σε μεσαίας διαμέτρου διάσταση και έβαλα μερικά κομμάτια απ' το ραβανί που είχα το ένα δίπλα στο άλλο (το ίδιο θα έκανα εάν είχα κέικ). Με την ανάποδη πλευρά ενός κουταλιού "πατίκωσα" το ραβανί να λιώσουν και να ενωθούν τα κομμάτια μεταξύ τους για να σχηματίσω τη βάση της τούρτας.Ράντισα τη βάση με λίγο απ' το σιρόπι (άλλωστε το ραβανί ήταν ήδη σιροπιασμένο, ενώ αν έβαζα κέικ θα είχα αυξήσει την ποσότητα του σιροπιού σε διπλάσια δόση).
  • Άπλωσα τη μισή ποσότητα σαντιγί και σκόρπισα πάνω της τη μισή ποσότητα κοκτέιλ κομπόστας με μερικά φιλέ. Συνέχισα βάζοντας κομματάκια απ'το ραβανί πάνω απ' τη σαντιγί ραντίζοντάς τα κι αυτά με το υπόλοιπο σιρόπι (χωρίς να τα πιέσω αυτή τη φορά) και άπλωσα από πάνω όση σαντιγί χρειαζόταν για να γίνει ομοιόμορφα λευκή χωρίς κενάκια. Με βοήθησε πολύ ένα μαχαίρι λάμα χωρίς δοντάκια. 
  • Στόλισα την επιφάνεια της τούρτας με τα κομμάτια των ροδάκινων από την ανάποδή τους σαν να ήταν μπολάκια. Στο κενάκι που έχουν από το κουκούτσι που λείπει έφτιαξα αυτοσχέδιες ροζέτες με όση σαντιγί μου είχε περισσέψει. 
  • Στα κενά που σχηματίστικαν στην επιφάνειά της σκόρπισα  αμύγδαλα φιλέ και στο κέντρο της μερικά φρουτάκια κοκτέιλ που μου απέμειναν. Έκανα μερικά ακόμη σχέδια με σαντιγί και έβαλα την τούρτα στο ψυγείο να παγώσει καλά (τουλάχιστον 5 ώρες).
  • Αφού η τούρτα στάθηκε, αφαίρεσα προσεχτικά το τσέρκι. Με μια σπάτουλα έστρωσα τα πλαϊνά και με το χέρι μου κόλλησα πάνω φιλέ αμυγδάλου για να φαίνεται πιο "ρετρό". Έβαλα ξανά στο ψυγείο...και σήμερα την κόψαμε!!!

Έγινε τέλεια!!!! Πανάλαφρη και καθόλου λιγωτική!!! Ο μπαμπάς μου καταχάρηκε...κι εμείς άλλωστε!!!!

Φτιάξτε κι εσείς την τούρτα σαντιγί-φρούτων και πείτε μου εντυπώσεις!!!

Σας φιλώ γλυκά <3
Μαριφάνη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις