Γίνετε μέλος του blog μας

Κυριακή, 13 Απριλίου 2014

Τσουρέκια αφράτα



Γεια σας φιλαρίνια μου!!!! Χρόνια πολλά και καλή Ανάσταση σας εύχομαι!!

Τι σας έχω τι σας έχω???

Ναι ναι καλά καταλάβατε, τσουρέκια σας έχω!

Είναι η πρώτη φορά που επιδιώκω να φτιάξω γιατί φοβόμουν μήπως και δεν τα καταφέρω. Αλλά μετά σκέφτηκα και είπα ότι δεν είναι δα και άλγεβρα! 

Ζήτησα λοιπόν απ' τη μαμά μου να μου βρει τη δική της γραμμένη συνταγή για τσουρέκι... Αν κι έχει πολλά χρόνια να ασχοληθεί με όλα αυτά (πλέον τα κουζινικά καθήκοντα ανατέθηκαν εξ ολοκλήρου σε μένα από μια στιγμή και μετά) θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά τα μαλακά της τσουρεκάκια, που όσο ζυμαράκι απέμενε το έκανε δυο στροφούλες, μου γάντζωνε ένα αμυγδαλάκι και μου το έδινε να το δοκιμάσω εγώ πρώτη! Ναι ήμουν πάντα ο πρώτος δοκιμαστής του σπιτιού! 

Μα τι αφράτο που θυμάμαι ότι γινότανε.... αμ κι εκείνη η "κριτς κριτς" κρούστα του από ζάχαρη....! Και ναι είμαι πολύ περίφανη που κατάφερα να πετύχω κι εγώ τα μαμαδίστικα τσουρεκάκια που με τόση αγάπη ετοίμαζε η μαμά μου τις μέρες του Πάσχα.

Η συνταγή απίστευτα εύκολη και τα υλικά απολύτως "λιτά"... Μόνο υπομονή θέλει το τσουρέκι...ούτε κόπο ούτε και παίδεμα. Λίγο χρόνο να του αφιερώσετε κι εκείνο θα σας...γλυκάνει!

Η σύστασή του είναι απ' αυτές τις ευκολοφάγωτες...που το χέρι σου πάει αυτόματα πάνω στο τσουρέκι, τραβάει μια μπουκιά...και χωρίς να το πάρει κανείς είδηση βρίσκεται στο στόμα. Και ναι, απ' όσο καταλάβατε μπουκιά στη μπουκιά...ήδη 1 από τα 6 τσουρεκάκια μας δεν υπάρχει πλέον!!!!!











Δε σας ζαλίζω άλλο και περνάω στα υλικά:
(Για 6 μεσαία τσουρέκια ή 4 μεγαλύτερα ή 8 μικρότερα)

Για τη μαγιά:
65 γρ. φρέσκια μαγιά
2 κουτ.σ. ζάχαρη κρυσταλλική
1/2 κούπα νερό (χλιαρό ή σε θερμοκρασία δωματίου)

Για το ζυμάρι:
3 αυγά χτυπημένα
1 πλάκα βούτυρο αγελαδινό (εγώ χρησιμοποίησα μαργαρίνη με βούτυρο των 250 γρ.)
1 1/2 κούπα ζάχαρη κρυσταλλική
1 1/3 κούπα γάλα φρέσκο
1 κουτ.γλ. μαστίχα κοπανισμένη
2 κουτ.γλ. κοφτά μαχλέπι σε σκόνη
1200 γρ. σχεδόν αλεύρι για τσουρέκι

Για την επάλειψη:
1 κρόκος αυγού αραιωμένος με λίγο νερό
φιλέ αμυγδάλου
ζάχαρη κρυσταλλική για το πασπάλισμα

Εκτέλεση:

  1. Σε ένα μπολ βάζουμε το νερό και θρυμματίζουμε με τα χέρια μας τη μαγιά. Προσθέτουμε τις 2 κουτ.σ. ζάχαρη και ανακατεύουμε να διαλυθούν καλά. Σκεπάζουμε με διαφανή μεμβράνη και αφήνουμε να ενεργοποιηθεί η μαγιά σε θερμοκρασία δωματίου για σχεδόν 30 λεπτά. Μόλις στην επιφάνεια οι φουσκίτσες που θα προκύψουν αρχίσουν και σπάνε τότε είναι έτοιμη προς χρήση.
  2. Στο μεταξύ βάζουμε σε μια μικρή κατσαρόλα τη μαργαρίνη ή το βούτυρο να λιώσει σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (πχ. στο 2 σε σκάλα θερμοκρασίας που φτάνει το 9). Δεν θέλουμε να κάψει το βούτυρο παρά μόνο να λιώσει. Έπειτα ρίχνουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε λίγο ίσα ίσα να καραμελώσει και να ενωθεί με το λιωμένο βούτυρο. Προσθέτουμε τα χτυπημένα αυγά και το γάλα και συνεχίζουμε το ανακάτεμα με αυγοδάρτη. Κατεβάζουμε από τη φωτιά. Το μείγμα μας θα πρέπει να είναι χλιαρό και όχι ζεστό.
  3. Παίρνουμε μια λεκάνη και ρίχνουμε μέσα το αλεύρι. Ανοίγουμε μια λακκούβα και ρίχνουμε μέσα το μείγμα αυγού,  το μείγμα μαγιάς, τη μαστίχα και το μαχλέπι. Αρχίζουμε να τα ανακατεύουμε με τους γάντζους του μίξερ σε μεσαία θερμοκρασία. Πότε πότε ταρράζουμε με ένα κουτάλι τα τοιχώματα ώστε να ζυμωθεί κάθε ίχνος απ' το αλεύρι που μπορεί αν έχει απομείνει. Ζυμώνουμε για 8-10 λεπτά ή έως ότου βεβαιωθούμε ότι έχουν ενωθεί πολύ καλά τα υλικά. Η ζύμη θα πρέπει να παραμένει μαλακή και όχι σφιχτή. 
  4. Σκεπάζουμε τη λεκάνη με 2 στρώσεις από μεμβράνη ώστε να σφραγιστεί αεροστεγώς και την αφήνουμε σε θερμοκρασία δωματίου για 1' ώρα και 15' λεπτά ώστε να "ανέβει" το ζυμάρι μας. 
  5. Μετά απ' αυτό το διάστημα θα αντιληφθούμε ότι η ζύμη έχει σχεδόν 3πλασιαστεί σε όγκο.  Τη ζυμώνουμε λίγο με τα χέρια μας να ξεφουσκώσει.
  6. Αλευρώνουμε ελαφρά τα χέρια μας ή τα βουτυρώνουμε και πιάνουμε χούφτες απ' το ζυμάρι μας. Σχηματίζουμε σχήματα και τα τοποθετούμε αραιά μεταξύ τους (θα φουσκώσουν και θα απλώσουν κατά το ψήσιμο) σε ταψιά ή λαμαρίνες στρωμένες με λαδόκολλα.
  7. Αφού τα πλάσουμε όλα, τα αφήνουμε ξανά 3/4 με 1' ώρα σε θερμοκρασία δωματίου να "ζωντανέψουν " λίγο ακόμα.
  8. Χτυπάμε τον κρόκο με λίγο νεράκι και αλείφουμε την επιφάνεια των τσουρεκιών.
  9. Πασπαλίζουμε με το φιλέ αμυγδάλου και με κρυσταλλική ζάχαρη.
  10. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180' βαθμούς των αντιστάσεων έως ότου να πάρουν ομοιόμορφο ρόδινο χρώμα (εξαρτάται βέβαια και με το πως έχουμε κάνει την επάλειψη). Τα τσουρέκια μας μετά το ψήσιμο θα πρέπει να φαίνονται σαν κούφια κάτω απ' την επιφάνειά τους.
  11. Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν καλά. 
  12. Αφού κρυώσουν τα τυλίγουμε με διαφανή μεμβράνη!


ΠΡΟΣΟΧΗ: Κανένα απ' τα υγρά μείγματα δεν πρέπει να είναι καυτά παρά μόνο χλιαρά διαφορετικά "αρρωσταίνει" η μαγιά και δεν ενεργοποιείται. 


Καλή σας επιτυχία!!!! Χρόνια σας πολλά!!!!


Και επειδή δε μας έφτανε μία δόση μόνο....έφτιαξα και δεύτερη!!!


4 σχόλια:

  1. poli kali ayti oi syntagi ta eutiaksa etsi kai mou vgikan yperoxe eyxaristo poli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ! Να είστε καλά!!! Καλή Ανάσταση σας εύχομαι!!!!!

      Διαγραφή
  2. Καλη Ανασταση Μαριφανακι μου καλο! Με υγεια, χαρα κ πολλες μαγειρικες αναρτησεις!
    Ολες οι αναρτησεις σου υπεροχες, γευστικες κ επισης αναλυτικοτατες κ κατατοπιστικες!
    Σε ευχαριστουμε πολυ!
    Να περασεις υπεροχα!
    Πολλα φιλακια απο εμενα! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Εύη μου!!!!!! Σ' ευχαριστώ πολύ (για άλλη μια φορά) για τα τόσα υπέροχα λόγια που μου λες!!!!! Σου στέλνω τις καλύτερες ευχές μου για σένα και για τους ανθρώπους που αγαπάς!!!! Επίσης σου στέλνω και χαιρετίσματα απ' το νησί μου!!!! Εδώ στην Τήνο το κλίμα αυτές τις μέρες είναι πολύ συγκινησιακό.... Μακάρι να μπορέσεις να έρθεις κάποια στιγμή τέτοιες μέρες! Θα τα χάσεις!!! Σε φιλώ πολύ πολύ γλυκά!!!!! Καλή Ανάσταση!!! <3

      Διαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας