Το γεύμα του Αγίου Βαλεντίνου! Μενού και φωτογραφικό αφιέρωμα!



Γεια σας καλοί φίλοι των "λιχουδιών" μου!!!


Με αφορμή τη γιορτή των ερωτευμένων που έρχεται σε λίγες μέρες, αποφάσισα να κάνω ένα πλήρες αφιέρωμα με ένα γιορτινό τραπέζι που ετοίμασα ώστε να πάρετε ιδέες!
Είτε πιστεύετε είτε όχι σ΄αυτή τη γιορτή εγώ σας παραθέτω τις προτάσεις μου για να περάσετε όμορφα και ...χορτάτα τη μέρα εκείνη με το αγαπημένο σας πρόσωπο ή -γιατί όχι- με την παρέα σας!!!
Στο τέλος της ανάρτησης σας έχω οδηγίες για το ντεκόρ που έκανα εγώ και που με λίγη χειροτεχνία μπορείτε να φτιάξετε πανεύκολα!!!







Το μενού που ετοίμασα αποτελείτε από 4 πιάτα στα οποία έδωσα τις δικές μου χιουμοριστικές ονομασίες αλλά που όλες μαζί βγάζουν ένα νόημα: 
"Μπουρεκάκι μου", "κι ας μου τα' κανες σαλάτα", "σε μακαρώνω", γιατί "είσαι ο Choco Valentino μου"!!! 



Το "Μπουρεκάκι μου" όπως προδίδει και η ονομασία που του έδωσα είναι στρογγυλά μπουρεκάκια με τραγανό φύλλο και γέμιση φέτας, γραβιέρας και δυόσμου.

Το "Κι ας μου τα'κανες σαλάτα" πρόκειται για μαρουλοσαλάτα με ρόδι, πορτοκάλι, γραβιέρα και μια υπέροχη σως (έμπνευση της κουμπάρας μου, γεια σου Αλεξάνδρα!!!) που αποτελείται από μαγιονέζα, κέτσαπ, μουστάρδα, μέλι, ελαιόλαδο και ξύδι μπαλσάμικο.
Το "Σε μακαρώνω" (αναγραμματισμός του -καμαρώνω- σωστά καταλάβατε) είναι το κυρίως πιάτο που προτείνω το οποίο είναι φτιαγμένο από κανελόνια γεμισμένα με μανιτάρια, μπέικον, πιπεριές, τυριά, καλυμμένα από αφράτη εύκολη και ελαφριά μπεσαμέλ..


Τέλος το "Choco Valentino" δεν είναι τίποτα πιο...εύκολο από πάστες φτιαγμένες με κέικ βανίλιας και βουτυρόκρεμα νουτέλα! Η κουμπάρα μου λοιπόν  είχε την ιδέα να συνοδευτούν οι πάστες με παγωτό βανίλια, σιρόπι σοκολάτας και αποξηραμένα κράμπερις! Και πέτυχε!!!


Ακολουθούν αναλυτικά οι συνταγές και ο τρόπος παρασκευής των παραπάνω ερωτο- λιχουδιών αυτών ούτως ώστε χωρίς πολύ κόπο να ετοιμάσετε κι εσείς ένα "αγαπησιάρικο" τραπέζι που...ο/η καλεσμένος/η σας θα στην κυριολεξία...θα βουρκώσει!!!


"Μπουρεκάκι μου"
Υλικά: Για το φύλλο->Χυμός από 1/2 ζουμερό πορτοκάλι, 1/2 φλιτζ.τσ. σπορέλαιο, 1 κουτ.γλ. γεμάτο μπέικιν πάουντερ, 1 μεγάλο αυγό χτυπημένο, 1/3 φλιτζ.τσ. νερό, 1/2 κουτ.γλ. αλάτι, 400 γρ. περίπου αλεύρι για όλες τις χρήσεις. Για τη γέμιση-> 250 γρ. φέτα θρυμματισμένη, 1/2 φλιτζ.τσ. κεφαλοτύρι τριμμένο, 3 κουτ.σ. γάλα, 2 κουτ.γλ. δυόσμος ξερός, λίγο πιπέρι.
Εκτέλεση: Ανακατεύουμε όλα μαζί τα υλικά του φύλλου εκτός του αλευριού που το προσθέτουμε στο τέλος μέχρι να αποκτήσουμε ένα μαλακό και ελαστικό ζυμαράκι. Ανακατεύουμε και όλα τα υλικά της γέμισης. Κόβουμε μικρές μπαλίτσες απ΄το ζυμάρι, τα ανοίγουμε όσο μπορούμε σε στρογγυλά σχήματα όχι πολύ μεγάλης διαμέτρου και γεμίζουμε με τα υλικά της γέμισης. Ενώνουμε την κάτω πλευρά τους, πλάθουμε σε σφαιρικά σχήματα και τα τοποθετούμε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί. Αλείφουμε εάν θέλουμε με λίγο νερό ανακατεμένο με γάλα και αν μας αρέσει "μπίζουμε" ένα μικρό κομματάκι κόκκινης πιπεριάς στο κέντρο τους απ' την πάνω πλευρά το οποίο θα δώσει διακριτικό άρωμα. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180' βαθμούς των αντιστάσεων μέχρι να ροδίσουν και να φουσκώσουν.


"Κι ας μου τα' κανες σαλάτα"
Υλικά: 1/2 μαρούλι πλυμένο και καλά στραγγισμένο, τα δοντάκια ενός μικρού ώριμου ροδιού, 1 ζουμερό πορτοκάλι κομμένο σε κύβους, 4 κουτ.σ. κεφαλοτύρι ή γραβιέρα τριμμένη. Για τη σως: Μουστάρδα-κέτσαπ-μαγιονέζα σε ίση αναλογία, 1 γεμ.κουτ.σ. μέλι, 1/3 φλιτζ.τσ. ελαιόλαδο, 1 κουτ.σ. ξύδι μπαλσάμικο. Για καλύτερη ανάμειξη χρησιμοποιήστε σέικερ ή μίξερ.
Εκτέλεση: Ψιλοκόβουμε το μαρούλι με τα χέρια μας. Σκορπάμε το ρόδι μαζί με το πορτοκάλι, χτυπάμε σε σέικερ τα υλικά της σως και τη περιχύνουμε. Πασπαλίζουμε με το τυρί και τέλος ανακατεύουμε.

"Σε μακαρώνω"
Υλικά: Για τη γέμιση-> 1 κονσέρβα μανιτάρια τεμαχισμένα και στραγγισμένα, 10 φέτες μπέικον ψιλοκομμένο, 1/2 κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη, 1/2 πράσινη πιπεριά ψιλοκομμένη, 5 κυβάκια ροκφόρ, 1/2 φλιτζ.τσ. γκούντα τριμμένο, αλάτι-πιπέρι. Για την μπεσαμέλ-> 1 λίτο γάλα ελαφρύ, 5 κουτ.σ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 3 πρέζες μοσχοκάρυδο, 1/3 φλιτζ.τσ. κεφαλοτύρι τριμμένο, 1/2 φλιτζ.τσ. γκούντα τριμμένο, 1 κυβάκι ροκφόρ, λίγο αλάτι. Επίσης 1 πακέτο κανελόνια χωρίς προβράσιμο.
Εκτέλεση: Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι σοτάρουμε το μπέικον μαζί με τα μανιτάρια και τις πιπεριές να πιουν τα υγρά τους. Αφήνουμε να κρυώσουν. Σε ένα ξεχωριστό κατσαρολάκι βάζουμε να βράσει το γάλα μαζί με το αλεύρι ανακατεύοντας συνεχώς με έναν αυγοδάρτη για να μην "πιάσει" στον πάτο της κατσαρόλας. Δεν σταματάμε το ανακάτεμα. Εάν κρίνουμε απαραίτητο προσθέτουμε λίγο ακόμη αλεύρι για να πήξει πιο γρήγορα. Όταν το η μπεσαμέλ αρχίζει και δένει προσθέτουμε τα τυριά, το αλάτι και το μοσχοκάρυδο. Η πηχτικότητά της δεν πρέπει να γίνει ούτε πολύ υδαρής μα ούτε και εντελώς σφιχτή. Παίρνουμε 3 κουτ.σ. απ' την μπεσαμέλ και την ανακατεύουμε μέσα στο μπολ με την κρύα γέμιση. Αφήνουμε λίγο στην άκρη τη μπεσαμέλ μας. Μέσα στο μπολ της γέμισης ρίχνουμε και τα τυριά και λίγο αλατοπίπερο. Γεμίζουμε ένα ένα τα κανελόνια με ένα μικρό κουταλάκι αφήνοντας τις άκρες τους κενές. Θα βοηθήσει πολύ το πίσω μέρος του κουταλιού μας. Στρώνουμε τα κανελόνια μας το ένα δίπλα στο άλλο σε ένα βουτυρωμένο μεγάλο πυρέξ.Πασπαλίζουμε με λίγο τυρί γκούντα επιπλέον και περιχύνουμε  την μπεσαμέλ. Εάν θέλουμε ρίχνουμε σκόρπια και επιφανειακά λίγη ακόμη ψιλοκομμένη κόκκινη πιπεριά. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180' βαθμούς των αντιστάσεων μέχρι να πάρει χρώμα το φαγητό μας.


"Choco Valentino"
Yλικά: 2  ζουμερές πάστες: 4 μεσαίου πάχους κέικ βανίλιας, 1/2 κεσεδάκι μαργαρίνη, 1 μικρό βαζάκι νουτέλα, 1/3 φλιτζ.τσ. γάλα φρέσκο, 3 μπισκότα σοκολάτας θρυμματισμένα. Για το σιρόπι-> 
5 κουτ.σ. γάλα, 1 κουτ.σ. βότκα. Για το γαρνίρισμα-> Παγωτό βανίλια, κράμπερις αποξηραμένα, σιρόπι σοκολάτας.
Εκτέλεση: Με τη βοήθεια κουπ πατ σε σχήμα καρδιάς ή με μαχαίρι (εγώ τα έφτιαξα με μαχαίρι) κόβουμε τις φέτες του κέικ και τις ραντίζουμε με το γάλα και τη βότκα. Θα ήταν καλύτερο τις πάστες μας να τις στήσουμε κατευθείαν μέσα στα πιατάκια που θα τις σερβίρουμε. Έπειτα χτυπάμε με το μίξερ τη μαργαρίνη μαζί με το γάλα και τη νουτέλα ώσπου να πάρουν την υφή κρέμας. Απλώνουμε πάνω από το πρώτο επίπεδο 2 κουτ.σ. κρέμας, βάζουμε στο κέντρο τριμμένο μπισκότο, σκεπάζουμε με το δεύτερο επίπεδο κέικ και καλύπτουμε ομοίμορφα από πάνω και στο πλάι με την κρέμα. Βάζουμε στο ψυγείο να σφίξει για τουλάχιστον 4 ώρες από το σερβίρισμα (ιδανικά ετοιμάστε τες απ' το προηγούμενο βράδυ). Σερβίρουμε με μια χορταστική μπάλα παγωτού βανίλιας, σιρόπι σοκολάτας και πασπαλισμένα κράμπερις!!!

Τα φαγητά αυτά γίνονται πολύ εύκολα κι έχουν χαμηλό κόστος!!!






Ντεκόρ:
Το λευκό τραπεζομάντηλο και οι λευκές πετσέτες ήταν οι βάσεις για το ντεκόρ μου.
Με κόκκινα χαρτόνια "κανσόν" έκοψα σουπλά σε σχήμα καρδιάς, καρδιές για το στόλισμα της πετσέτας και για τα το εσωτερικό των ποτηριών. Πήρα καλαμάκια ξύλινα για σουβλάκι, κόλλησα χάρτινες καρδιές από μπλε βελουτέ χαρτόνι και κόκκινο κανσόν κι έφτιαξα "χαρτονένια γλειφιτζούρια" τα οποία και στόλισα με κόκκινες κορδέλες σε φιόγκους. Επίσης στερέωσα ξεχωριστά ένα μικρό κουταλάκι κι ένα μικρό πιρούνι πάνω σε ένα καλαμάκι και όλα αυτά τα τοποθέτησα σε ένα στενόμακρο βάζο που "έντυσα" με μια λευκή πετσέτα. Καρδούλες μπλε και κόκκινες διάφορων μεγεθών στόλισαν το τραπέζι μου σκόρπια και σε αφθονία!!!
Βεβαίως δεν μπορούσαν να απουσιάζουν τα κολονάτα ποτήρια που τα στόλισα στη βάση τους με κόκκινους φιόγκους όπως επίσης και κεράκια ρεσό σε κόκκινο χρώμα...!

Αφήστε τη φαντασία σας να δουλέψει και θα φτιάξετε θαύματα για το γιορτινό "αγιοβαλεντίνικο" τραπέζι σας!!! Με πολύ απλά υλικά μπορείτε να στολίσετε τον οικιακό εξοπλισμό σας χωρίς να χρειαστεί να προμηθευτείτε περισσότερα στολίδια!!!

Ελπίζω να απολαύσατε το αφιέρωμά μου όπως κι εγώ και να σας φάνηκε χρήσιμο!!!

Σας εύχομαι πάντα να ΑΓΑΠΑΤΕ και να ΑΓΑΠΙΕΣΤΕ και όχι μόνο για 1 μόνο μέρα....αλλά για όλο το χρόνο!!!





Κι ένα ωραίο τραγουδάκι έτσι για την περίσταση...



Καλή σας επιτυχία
Σας φιλώ :*
Mαριφάνη

ALL RIGHTS RESERVED!


Υ.Σ. Όλες οι φωτογραφίες και το κείμενο του παρόντος άρθρου είναι προσωπικά μου δεδομένα-δημιουργήματα και δεν προέρχονται από πηγές τρίτων. 

Υ.Σ. Δεν επιτρέπω τη χρησιμοποίηση των δεδομένων (εικόνων και κειμένου) που βρίσκονται σε αυτό το άρθρο ή και αλλοίωσή του όπως επίσης και η αναδημοσίευση του παρόντος χωρίς την αναφορά πηγής-δημιουργού (εμού) και την συγκατάθεσή μου. 

Σχόλια

  1. ΤΙ ΤΕΛΕΙΑ που είναι όλα! Μαριφανη σε ανακάλυψα πρόσφατα και μου αρεσουν πολύ οι συνταγές σου. Ασε που δεν πιστευα στα μάτια μου ποσες συνταγες πίτσας βρήκα. Νομισα ότι στην Ελλάδα (κυριολεκτώ) ήμουν η πιο φαν της πιτσας. Homemade εννοείται!!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαρία μου!!! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Χαίρομαι που ήρθες στην παρέα μου!!!! Όσο για την πίτσα...κάθε φορά που έχω διάθεση να φτιάξω...σίγουρα θα μου λείπει κάποιο υλικό ....οπότε κάθε τόσο προσπαθώ να το αντικαταστήσω με κάποιο άλλο, έτσι ανακαλύπτω συνεχώς διαφορετικές μεθόδους και ζυμάρια! Πίστεψέ με, όλα πετυχημένα είναι!!! Σε φιλώ :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας

Δημοφιλείς αναρτήσεις